Lopullinen opas: Kuinka julkaisijat voivat liittyä Apple News App -sovellukseen

Apple on tehnyt lujasti töitä tehdäkseen iAdista merkittävän tulonlähteen yritykselle. Osa heidän strategiaansa on ilmeisesti yrittää kovasti tehdä verkkouutisten julkaisuteollisuudelle sitä, mitä he tekivät musiikkiteollisuudelle iTunesin avulla.

Vaiheet kaupallistamiseen Apple News -julkaisijana

 

  1. Liity Applen kehittäjäohjelmaan
  2. Ota iTunes-sisältö käyttöön kehittäjätunnuksellasi
  3. Kirjaudu
  4. Lataa logo
  5. Valitse julkaisutapa: RSS tai Apple News
  6. Valitse artikkelin luontitapa
  7. Lähetä näytesisältö
  8. Julkaise artikkeleita
  9. Ansaitse rahaa Applen iAdilla

 

Mikä on Apple News?

Jos julkaiset sisältöä, jota voidaan pitää uutisena, sinun pitäisi olla jo perehtynyt Google-uutisiin. Google-uutisista löytyy kattava opas, kuinka päästä siihen ja miksi sinun kannattaa. Jos voit, niin se on.

Syksyllä 2015 Apple esitteli News-sovelluksensa osana iOS 9:ää. Se julkaistiin useimmille iPhone- ja iPad-käyttäjille, ja Applen mukaan noin 40 miljoonaa heistä käyttää sitä.

Tämän julkaisualustan tavoitteena on tuoda personoituja uutisia ja sisältöä iOS-käyttäjille samalla, kun lähdebrändin ulkoasu yhdistetään tyylikkääseen Apple-designiin. On selvää, että kaupallistamismoottori on Applen oma iAd, jota ovat toistaiseksi käyttäneet enimmäkseen iOS-sovellusten kehittäjät sovellusten tulouttamiseen.

Uutisia Apple Newsista

Apple päätti hiljaa beta-jakson ja avasi portit kaikille julkaisijoille. Joten nyt uutisjulkaisijaalusta Apple News -muodossa on avoin kaikille. Kyllä, jopa sinä, ja liittyminen on ilmaista.

Joten ennen kuin kerromme sinulle, kuinka saat viestisi kyseiseen syötteeseen ja 80 miljoonan silmän eteen (eli 40 miljoonaa paria, jos mietit), puhutaanpa siitä, pitäisikö sinun edes vaivautua sijoittamaan aikaa ja vaivaa.

Hyvät, pahat ja mahdollisuudet

Google teki sen YouTuben kanssa, Facebook esitteli äskettäin Instant Articles -sovelluksen, ja Amazon siirsi voimansa kirjamarkkinoilla digitaaliseen maailmaan e-kirjojen ja itsejulkaisun avulla. Ei siis ihme, että Apple haluaa nousta kärryihin ja pitää sisällön lähellä yrityksen brändiä, kuten kaikki muutkin kentällä olevat.

Jotkut Applen News-muodon ja alustan varhaiset omaksuneet premium-julkaisijat eivät kuitenkaan ujostuneet järjestelmän aiheuttamasta pettymystään. Jotkut julkaisijat ilmoittivat myös huonoista täyttösuhteista iAd on News -palvelussa.

Sittemmin Apple on julkaissut julkaisijoille uuden analytiikan hallintapaneelin, mutta on selvää, että vaatii melkoisen yleisön koulutusta, jotta ihmiset valitsevat Apple Newsin.

(Käytä Apple News tai Ronda Rousey lyö sinua!)

Pitäisikö minun olla ajoissa Apple News -junassa ja hypätä kyytiin nyt? Vastaus tähän kysymykseen riippuu suuresti mobiilijulkaisustrategiastasi, sisältösi markkinaraosta ja yleisösi valitsemista laitteista.

On tärkeää huomata, että jos sisältösi ei ole englanninkielistä, et ole onnekas. Toisin kuin Google, Applessa on kyse englanninkielisistä maailman kansalaisista, ainakin tällä hetkellä.

Applen uutissyötteeseen pääseminen – mitä sinun on tehtävä ja mitä sinulla on

Aloitaksesi tarvitset Apple ID:n News Publisher -verkkosovellukseen rekisteröitymiseen. Nyt, jos haluat myös kaupallistaa sisältösi (ja teet), sinun on otettava iTunes-yhteys käyttöön kehittäjätunnuksellasi.

Apple News for Publishers – Vaiheittainen opas

1. Rekisteröidy

2. Lataa logo

Logon mittojen tulee olla seuraavat:

Kenraali

 

  • Logo voi sisältää vain tekstiä (ei kuvia).
  • Tiedostotyypin on oltava PNG.
  • Logon tulee olla vaakasuora ja vain yhdellä rivillä – ei pinottua tekstiä.
  • Tekstin ympärillä oleva alue on rajattava tai leikattava ylimääräisen tilan poistamiseksi (täyte lisätään automaattisesti).

 

Väri ja läpinäkyvyys

 

  • Käytä täysväriä.
  • Käytä läpinäkyvää taustaa (ei täyttöä) – maskia käytetään joissakin näkymissä.
  • Väriä vasten olevan tekstin tulee olla läpinäkyvää.
  • Piirretyn tekstin tulee olla läpinäkyvää (ei väritäyttöä).

 

Koko

 

  • Korkeus: vähintään 256 pikseliä
  • Leveys: vähintään 256 pikseliä; Enintään 2560 pikseliä (joitakin skaalauksia tapahtuu logoissa, joissa on suurin leveys)
  • Kuvasuhde: enintään 10:1
  • Tiedoston koko: enintään 2 MB

 

Rajoitukset

Älä sisällytä logoosi mitään seuraavista elementeistä:

 

  • Tekijänoikeus- tai tavaramerkkisymbolit
  • Kuvat
  • Mainosteksti tai URL-osoitteet
  • Valkoinen teksti läpinäkyvyyttä vastaan

 

Esimerkkejä logospesifikaatioiden toteuttamisesta

Skaalaa logosi tarvittaessa sopivaksi.

Skaalaa logosi tarvittaessa suositeltuun leveyteen.

Aseta logomerkki tekstin viereen, älä sen ylä- tai alapuolelle.

Logomerkin hahmojen tulee olla läpinäkyviä.

Lyhennä tai muuten lyhennä pitkää logotekstiä, jos mahdollista.

Mitä välttää

Vältä yhtenäisen taustavärin käyttöä. Joissakin näkymissä logossasi on maski, eikä tasainen tausta tuota hyviä tuloksia.

Vältä leveitä logoja, joita voi olla vaikea lukea pienennettäessä.

Vältä pinottuja logoja, joita voi olla vaikea lukea pienennettäessä.

Vältä väritäyttöä logomerkkien sisällä olevissa merkeissä tai kuvioissa. Muita elementtejä tai värejä vasten sijoitettujen tekstin ja muotojen tulee olla läpinäkyviä.

Vältä ääriviivatekstien väritäytteitä. Täytetty ääriviiva ei tuota hyviä tuloksia, kun maskia käytetään. Piirretyn tekstin tulee olla läpinäkyvää.

3. Valitse julkaisutapa

Voit valita RSS-syötteen tai Apple-tavan julkaisemisen välillä.

4. Hyväksynnän jälkeen

Valitse tapa luoda artikkelit.

5. Lähetä näytesisältö

Valitse muutama artikkeli, jotka edustavat sisältöäsi, ja lähetä ne sitten Applelle hyväksyttäväksi.

Sisällön lähettämiseen on kaksi tapaa:

 

  1. CMS:n kautta: täydellinen opas sisällönhallintajärjestelmän yhdistämiseen Apple News -palveluun.
  2. Artikkelin luominen suoraan News Publisherissa. Apple loi myös täydellisen oppaan siitä.

 

6. Julkaise artikkeleita

Artikkelit julkaistaan ​​pian niiden julkaisemisen jälkeen.

7. Aloita kaupallistaminen

Voit ajaa ilman mainoksia, mutta voit myös aloittaa kaupallistamisen App iAdilla.

Vedonlyönti omenapuusta

Minun ei tarvitse kertoa sinulle, että Apple News ei voi olla ainoa mobiilikaupallistamistyökalusi. Se voi olla yksi niistä, jos Apple onnistuu työntämään sen (enimmäkseen) tottelevaisille käyttäjilleen. Koska mobiilisisällön toimittamisessa on niin kovaa kilpailua, Apple Newsin on taisteltava lujasti houkutellakseen julkaisijoita ja lukijoita.